Svar :


Vilka är de olika dimensionerna på Moondream® gardiner och foder ?

Dimensionerna för våra gardiner är följande:

B=bredd / L=längd

  • B 145 x L 260
  • B 145 x L 300
  • B 145 x L 350
  • B 295 x L 260


Tillverkar ni skräddarsydda produkter ?

För närvarande erbjuder vi inte några skräddarsydda produkter.


Säljs era produkter per par ?

Nej, alla våra produkter säljs styckevis.


Vilken är öljettdiametern? Vilken är diametern på gardinstången ?

Öljetternas diameter (i mässing eller rostfritt stål) är 40 mm.
För att era gardiner skall kunna röra sig fritt, rekommenderar vi en gardinstång om 30 mm diameter.
Mellan den övre delen av öljetten och översidan av gardinen, räkna med ungefär 2 cm.


Hur tvättar jag min gardin/mitt foder från Moondream® ?

För ofodrade mörkläggande gardiner från Moondream®:
Alla våra ofodrade mörkläggande gardiner tvättas lätt i maskin i 30°.

För värmeisolerande och ljudisolerande gardiner från Moondream®:
Utförda i polyester men också 0,01% d’aluminium, bör dessa gardiner tvättas i kemtvätt.
Om det är fråga om att rengöra en liten yta, är det möjligt att göra det med hjälp av en fuktig svamp på tyget eller fodret.


Kan jag klippa av mina gardiner/foder ?

För de värmeisolerande gardinerna Moondream®:
Eftersom de består av två lager, kan man inte klippa av dessa gardiner.

För de ljudisolerande gardinerna Moondream®:
Eftersom de består av tre lager, kan man inte klippa av dessa gardiner.


Är de värmeisolerande gardinerna Moondream® vändbara ?

De värmeisolerande Moondream® är inte avsedda att vändas.
Det är av denna anledning som Moondream® har utvecklat det värmeisolerande fodret Bi-Cool, baserade på en exklusiv process som ger det här nya tyget tekniska egenskaper som är lika effektiva oavsett vilken sida som vänds mot värmekällan.
Tack vare den dubbla aktionen hos fodret Bi-Cool från Moondream® skyddar den mot kyla (upp till 46 % besparing av uppvärmningskostnaderna) och värme (upp till 4°C mindre än utomhustemperaturen).


Hur man mäter för gardiner ?

Beroende på vilken typ av gardiner du vill fästa i ditt fönster, kommer mätningarna att vara lite annorlunda. Ytterligare information finns i våra detaljerade instruktioner.


Hur fållar jag mina gardiner?

Alla våra gardiner från Moondream® levereras med ett fållband som gör det möjligt att justera gardinlängden i förhållande till fönsterstorlek.

Obs! Med tanke på den ljudisolerande gardinens vikt (3 kg) rekommenderar vi er att göra några stygn på fållen för att förstärka fållbandet.

För mer information, se vår detaljerade guide eller se vores video: 


Hur sätter man fast ett foder på baksidan av en gardin ?

Har du köpt MOONDREAM gardinfoder? För mer information, se vår detaljerade guide eller titta på vår video: 


Hur hänger man upp veckbandsgardiner ?

Har du köpt MOONDREAM gardin med rynkband? För mer information, se vår detaljerade guide eller titta på vår video: 


Hur hänger man upp en rumsavskiljande gardin ?

Har du köpt en MOONDREAM gardin som rumsavskiljare? För mer information, se vår detaljerade guide eller titta på vår video:


Hur lång tid tar leveransen och hur mycket kostar den för min beställning ?

Tiden för leverans anges endast som en indikation:

  1. Frankrike: 48 timmar.
  2. Korsika: 48 - 72 timmar.
  3. Tyskland, Schweiz, Belgien, Spanien, Italien, Sweden, Danmark, Finland, Portugal, Polen: 72 timmar.
  4. Storbritannien, Österrike: 4 dagar.

We disclaim any liability for delayed delivery and/or any consequences that may arise as a result.
Delivery costs are calculated based on the weight of the product and on the delivery location. These costs will be indicated prior to finalising the order.

> Back to top


Hur gör jag för att returnera en beställning ?

Vi är mycket noggranna med våra produkters kvalitet och urvalet av dessa, samt av behandlingen av er beställning på vår webbplats. Om du som kund ändå inte skulle vara nöjd, eller om du har ändrat dig, har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning för att skicka tillbaka produkterna, helt eller delvis.

För att göra detta räcker det med att skicka tillbaka försändelsen till följande adress:
GTI - Moondream, 61 rue du Landy, bat. 15-16 , 93 300 Aubervilliers – Frankrike


Hur gör jag för att ändra mina personuppgifter ?

för att ändra dina personuppgifter:

  1. Anslut dig still ditt konto på Moondreamwebstore i fliken Mitt konto.
  2. Under fliken Adress kan du ändra samtliga uppgifter angående leverans och fakturering.
  3. Om du vill ändra din profil, går du till fliken: Mina personuppgifter

Vilka betalningssätt finns tillgängliga på moondreamwebstore ?

Du kan göra dina inköp i lugn och ro på Moondreamwebstore.
För dina banktransaktioner har vi valt de serviceföretag som kan garantera störst säkerhet, oavsett om du väljer att betala med kreditkort eller via PayPal.

Kreditkortsbetalningen görs inom ramen av teknologin 3D Secure.
Dessa har en hög nivå av datasäkerhet vilket ger ett optimalt skydd mot bedrägeri. En stulet kreditkort kan inte användas på webbplatsen eftersom kompletterande och konfidentiella uppgifter begärs vid en första användning.

Vi erbjuder också möjligheten att betala per bankgiro.
Här finns våra bankuppgifter:

GENERALE TEXTILE INTERNATIONAL
IBAN FR76 3007 6021 6312 9371 0020 095
BIC NORDFRPP
CREDIT DU NORD BEAUBOURG ENTREP.

Kom ihåg att inkludera ditt ordernummer i ämnet för din överföring. Din beställning kommer sedan att skickas vid mottagandet av betalningen. För frågor eller ytterligare information, vänligen kontakta vår kundtjänst.


Ett felmeddelande visas efter betalning av min beställning. Vad gör jag ?

Ingen panik, din beställning debiteras inte. Säkerhetssystemet 3D secure komplicerar ibland kommunikationen mellan banken och vår webbplats.

För att avhjälpa detta problem erbjuds flera lösningar:

  • Gör om din beställning. Se till att ha din mobiltelefon bredvid dig för att få auktoriseringskoden som begärs av din bank vid valideringen av betalningen.
  • Använd Paypal. För att göra det behöver du inte ha något konto. Det räcker med att ha en giltig e-postadress och ditt kreditkort.
  • Gör om din beställning och välj bankgiro. I så fall kommer vi att behandla din beställning så snart vi fått bekräftelse på ditt bankgiro (efter ungefär två arbetsdagar).
  • Kontakta vår kundtjänst direkt per telefon +33 (0)1 53 45 20 12. En försäljare kommer då att ta upp din beställning per telefon.